joi, 14 ianuarie 2010

Sunt fitzoasa sau asa sunt eu,pur si simplu?(Fitze vs. coNfort)


M-am gandit sa abordez o tema aparent simpla,pt ca banala n- o pot numi,simpla dar complicata in acelasi timp. Simpla pt ca mai toata lumea vorbeste despre asta ,cuvantul"fitze" este foarte des folosit(si culmea, in contexte in care nu este neaparat peiorativ !), dar faptul ca"esti fitzos" este,clar,de rau !

Adica..."mama,ce fitzos..!" = mofturos; "uite-o p`asta ce fitzoasa este !"= nu -si mai incape in piele,ca ea nu mai e nimeni.

Acum ca am stabilit cat de cat semnificatia lexicala a cuvantului si a comportamentului ....stau si ma gandesc: pana la urma , e de rau sau de bine sa fiu fitzos/fitzoasa? Pana la urma cine stabileste daca ce fac eu e bine sau nu:-?? ? Nimeni,evident !

De obicei, se face distinctia intre cei fitzosi si cei "normali" sau nefitzosi prin exemplul cu hainele: daca iti cumperi din te miri ce magazin(firma,brand etc) =fitze; daca nu si preferi sa -ti cumperi,ce-i drept,cam acelesi haine ,dar din alta parte(nu conteaza de unde,stim bine cu totii ca locuri exista si altele in afara de mall-uri)= om normal,simplu ,ba chiar non-fitzos:>.

Asupra acestui exemplu,ei bine,n-o sa ma opresc:))

O sa ma opresc in schimb, asupra confuziei "fitza"/"confort"(a se lua in seama ,totusi, varianta cu"n" si nu cu"m") . Aici se greseste flagrant si recunosc ca asta am descoperit si eu, de curand:D

Nu poti acuza un om care este obisnuit cu o oarecare stare de confort,sau care dimpotriva,vrea sa ajunga la una ,ca este fitzos.Nu il poti cataloga pe un om care face lucrurile ca asa le considera el ok,sau ca asa vrea ,sau ca asa este obisnuit : are fitze ,domne ! Oameni buni, chiar suntem diferiti ! Eu sunt eu...si fac ce-mi place,cum stiu ,ca sa ma simt bine si sa -mi placa mie, nu tie,lui,ei ! Ea /el este asa...face astfel...cumpara de acolo.. se simte bine si punct.

Cred ca daca am lua lucrurile asa,am scapa si de critici aparute te miri de unde si de la cine ,pe motive ca nu facem asta sau ca nu mergem acolo si am scapa si de persoanele astea fara stil,fara habar de ceva pe lumea asta,mascati in "asa da" care ,in schimb pledeaza numai"vinovat" pt cei care hotarasc si au curajul de a fi ei insisi.

Deci,hai dracului sa ne revenim, sa incetam sa mai catalogam,sa ne dam cu parerea si eventual poate sa mai acceptam si ce este in jurul nostru si nu e "ca noi" !

Good day,people!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu